Never look back!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma - 5 oktober 2011 19:08

Så skönt att få träna igen! GUD! 

Hatar bara att jag inte fick ge allt, hade verkligen varit skönt att ha fått köra slut på mig själv! Men eftersom att jag tänker på min hälsa så gjorde jag inte det, och det kändes ändå bra att träna igen! (:

Haha jag gillar min kusins första kommentar då hon såg mig köra mage; Det där ser ju jobbigt ut :o.. hahahahhaha xD Bra Petra! ;)

Kom iaf hem till en febrig bror och en hyffsat glad mor..

-lite rim mitt i alltiohp aa :p- Mamma har tydligen bokat tid hos en fotograf i ume, som vi ska till och bli fotade, ska ha med mig 3 ombyten, så ja :p


   Hemsk bild jag vet! ;D

Av Emma - 4 oktober 2011 23:28

Det är för sent att ändra det som är gjort,

men man kan alltid påverka framtiden..


 

Av Emma - 4 oktober 2011 20:20

Det är så kallt! 

Jag hatar denna jävla fucking kyla! Jag längtar då inte tills vintern kommer! 

Fyfan säger jag bara. Men även det måste man härda.. 


Imorrn ska jag iaf börja träna igen.. ÄNTLIGEN! även om jag är väldigt förkyld fortfarande så tänker jag börja lite smått imorrn, jag gör ju annars inget på dagarna.. Så ha jag prov på måndag och kan ingenting sen så nästa lördag så är högskoleprovet.. känner mig inte speceillt taggad men vad gör man inte för att komma in på jurist linjen ;) 


 

Av Emma - 3 oktober 2011 23:07

jag kan nog säga här på rak hand att för mig är det nog livet som har övertaget, jag gör som inte så mkt, bor i min säng, vilket liv va?! 

Nej men helt seriöst, låt inte livet leva dig! Jag menar var med kompisar roa er på helgerna! Var dom där idiotiska ungdomarna som slänger bort sina liv på nånting som ni ser är kul och värdefullt! gör det! 

För.. varför ska man inte göra det?.. hah. Säger hon som bor i sängen va ;) 

Men jag tycker inte att man ska leva så.. egentligen! 

Sup sup sup sup!! Det är nu ni kan.. men glöm inte skolan, för än hur tråkig och jobbig den är så är det den som ger er grunden till vad ni kan bli, och sköter ni skolan bra.. kan ni bli vad ni vill! 


Så.. Roa er! ha kul.. LEV LIVET för fan.... men se till att även sköta skolan! 


 

Av Emma - 3 oktober 2011 17:06

Jag har tagit skit av olika killar i mitt liv..

dom gjorde illa mig, det va dom som fick mig att må dåligt 

så varför ska då jag känna dessa skuldkänslor som jag haft med mig hela tiden?

liksom.. varför?

Borde det ändå inte vara tvärtom? borde det inte vara dom som ska må dåligt över att dom skadat mig, och kanske gett mig men för livet? 

Jag tycker det borde vara så iaf.. Men det kanske bara är jag..

Av Emma - 3 oktober 2011 16:49

NEEEEEEEEEEEEJ! MIN VIT CHOKLAD ÄR SLUT!! :o

aja, första dagen på praktiken gick bra, förvånansvärt bra.. förutom att jag råkade försova mig men det gick bra och dom blev inte speciellt sura på mig heller :D 


har prov nästa måndag i rättskunskap.. har missat för många lektioner så jag måste plugga som fan på det! 

+ att jag måste skriva nån dikt, eller snarare lämna in men ändå! Projektarbete måste jag även jobba lite på, även om jag inte är säker på hur jag ska gå vidare härifrån men aja, det löser jag nog! Och sen MÅSTE jag göra min idrottsuppgift.. den skulle va inne för ett antal veckor sen :o


Jag fick idag lära mig lite om hur kassan funkar, hur man gör me örnkort, och lite sånt, så jag har sålt ganska många örn kort faktiskt :D hehe.. 

Tror jag ska försöka träna lite smått imorrn, eller om jag far in en sväng ikv får jag se, men jag ska iaf börja denna vecka

Av Emma - 3 oktober 2011 00:39

It's time to clean up my life.. but i have no idea how. 


Ni som tror att kärlek är en dans på rosor, och att det är det bästa som finns utan att det finns några törnar.. Ni har fel! Så oerhört fel! 

Kärlek är underbar, självklart! Men inte alltid, inte jämt! Det finns stunder i ett förhållande som man verkligen måste kämpa och visa att man vill vara med sin partner och att man verkligen är kär i/älskar den. 

Och om det tar slut, gå vidare, låt det ta sin tid, men försök även att göra nånting åt ångesten och paniken. Att sitta hemma och tycka synd om sig själv eller bara vara hemma och tro att på så sätt kommer man över sin.. sitt.. ex, Men där har ni fel.. igen. Att sitta hemma med alla tankarna och känslorna hjälper inte helt. Man måste vara ute, social me kompisar, träna.. allt det som m an älskar att göra + nå saker som man kanske inte gillar men gör bara för att. 

Men en viktig sak att komma ihåg - enligt mig då- är att än hur många gånger man blir sviken, och än hur många gånger man ligger hemma i sängen lyssnar till världens mest ledsamma låtar, gråter och tänker att varför gjorde han slut?.. eller hon. Eller varför har han/hon ändrats? VARFÖR? 

Så kärlek är värt att kämpa för! Dom flesta brukar ha många förhållanden innan dom hittar den verklige rätte mannen/kvinnan. Det är inte så ofta i dagens läge som man är tsm me sin första kärlek livet ut! Men bara för det betyder inte det att kärlek endast är något dåligt. Och när ni väl hittat den verkliga rätta personen så kommer ni få kämpa för den, ni kommer att ha det underbart med den, meen, ni kommer kanske även känna och tänka att det var värt att vänta på personen, och det va kanske ändå värt att gå igenom all den smärta man gått igenom för att få träffa denna person. 

Riktig kärlek är det underbaraste som finns!.. Även om man måste gå igenom mkt och kämpa för den! 


     

Av Emma - 2 oktober 2011 20:11

tystnaden som lägger sig i rummet är egentligen inget jag vill ändra på

men ändå har jag den där känslan att jag borde säga nåt..

men vad ska jag säga? har jag ens nåt att säga i detta läge?


Det är en så pass jobbig tystnad att jag inte riktigt vet vad jag ska göra eller säga, vad som kan förändra det.. för det va ju ändå jag som gjorde att det blev tyst.. 

Ovido - Quiz & Flashcards