Never look back!

Alla inlägg under september 2012

Av Emma - 30 september 2012 11:20

jag tog och städade rummet igår.. torkade bordet, en fönsterbräda och mitt sminkbord, plockade iordning saker, slängde lite grann och dammsugade. så nu lär det väl vara rent en stund iaf.. 

Idag hade jag tänkt att tvätta, ska be Gabbe om hjälp, det har ju faktiskt blivit en del i högen.. 


Av Emma - 28 september 2012 15:55

   


Av Emma - 27 september 2012 11:27

Egentligen vill jag bara sova! Meen jag känner att jag inte riktigt har tid, måste plugga, städa, dra till stan och köpa nå saker och så ska jag träffa linus. 


Men först lite frukost! 

Av Emma - 26 september 2012 21:36

Helt slut på! 

Var riktigt kul att vara på stan me josse! men det var sååååå otroooligt myyyyycket folk där! 

och så fick en hud analys och tydligen så har jag en jätte fin hud! men man ska ju inte tvätta ansiktet med tvål så någon dag ska jag gå och kolla på nån ansiktstvätt eller nåt, kanske ska köpa av moster om hon fortfarande tar hem det vill säga, tyckte faktiskt att den var bra! 

Nej! nu ska jag ribba upp för x-factor och myys! 


   

Av Emma - 26 september 2012 16:34

Jag var riktigt jävla trött imorse! 

jag skulle träffa Gabbe 12.15 ungefär och en timme innan vaknar jag och tänker att jag bör kliva upp och fixa mig.. så jag ligger kvar en kvart till! xD hehe. 

Sen gick jag på stan med han, fyndade lite grann och la undan en del, tänkte se om jag inte kunde få saker och ting liiiite billigare ;) hehe.. 

så jag kom nyss i princip och ska fara om 30 min igen typ xD haha! 

Men då ska jag och josse ha en tjejkväll på stan! ;D 

Av Emma - 25 september 2012 16:27

Denna dikt är ännu inte helt färdig men än så länge så låter den såhär. 


  18 somrar gammal.

 

Där jag bor med mor och bror 

i ett rött, dött men ändå lite sött hus vid vägens mitt.

Mitten av livet som rinner ner i tiden 

Dagarna som bryter samman men hamnar ändå efter varandra

I det enda skedet av livet när jag sliter, vridetr och biter

kanske till och med rider

Ser mig själv i spegeln, 18 somrar gammal,

är det här verkligen jag?

verket av min mor och far som nu vuxit upp och blivit gammal

som fåglar testar sina vingar ska jag nu ut och prova ringar

Så när jag blir gammal, skrynkig och rynkig kan se tillbaka på då jag var 18 somrar gammal

Som när luften fångar ens andetag som efter ett tag blir ett svagt vakt jakande ja

Skuggan som följer mig mig vart jag än går, som en bästa vän är den enda som vet vart jag når

Målet till att lyckas kan tyckas vara lamt även lite tamt

men ändå tar jag mig det jag vill ha.

När de första steget du tog ifrån mig kändes som ett hårt hån

ett slag mitt i magen, tagen på bar gärning

i ett svep gick mitt hjärta i kras ganska knas men det var så det va

Jag tog mig upp på mina egna ben.

Som nu börjar vekna men kan fortfarande meka, kanske till och med leka.

Spreinger efter vinden för att fånga den där enda minen.

Blått en dag i sänder vad är det som händer? 


Av Emma - 19 september 2012 22:55

Det var meningen att jag skulle jobba kväll imorrn.. men så ringde dom o fråga om jag kunde jobba dag ist för dom hade hittat en annan till kvällen så jag sa att det gick väl bra. 


Alltså nä.. jag orkar faktiskt inte..

Av Emma - 17 september 2012 18:55

bankat söndergarderoben idag! 

nej men iaf hyllorna som fanns där inne :p hehe..

fick också Engelska böckerna som jag har beställt :) 


 

just because!

Ovido - Quiz & Flashcards