Never look back!

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

18 Somrar gammal.

Av Emma - 25 september 2012 16:27

Denna dikt är ännu inte helt färdig men än så länge så låter den såhär. 


  18 somrar gammal.

 

Där jag bor med mor och bror 

i ett rött, dött men ändå lite sött hus vid vägens mitt.

Mitten av livet som rinner ner i tiden 

Dagarna som bryter samman men hamnar ändå efter varandra

I det enda skedet av livet när jag sliter, vridetr och biter

kanske till och med rider

Ser mig själv i spegeln, 18 somrar gammal,

är det här verkligen jag?

verket av min mor och far som nu vuxit upp och blivit gammal

som fåglar testar sina vingar ska jag nu ut och prova ringar

Så när jag blir gammal, skrynkig och rynkig kan se tillbaka på då jag var 18 somrar gammal

Som när luften fångar ens andetag som efter ett tag blir ett svagt vakt jakande ja

Skuggan som följer mig mig vart jag än går, som en bästa vän är den enda som vet vart jag når

Målet till att lyckas kan tyckas vara lamt även lite tamt

men ändå tar jag mig det jag vill ha.

När de första steget du tog ifrån mig kändes som ett hårt hån

ett slag mitt i magen, tagen på bar gärning

i ett svep gick mitt hjärta i kras ganska knas men det var så det va

Jag tog mig upp på mina egna ben.

Som nu börjar vekna men kan fortfarande meka, kanske till och med leka.

Spreinger efter vinden för att fånga den där enda minen.

Blått en dag i sänder vad är det som händer? 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 februari 2014 22:56


Tillbaka på ruta ett.  Har flyttat hem till pappa igen. Fick Annas rum denna gång eftersom att pappa och Karin sover i mitt..  Så nu sitter jag här och funderar på om det är värt att fara och köpa en cola eller inte, det typ vattnas i munnen ef...

Av Emma - 29 januari 2014 01:51

Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera men kan inget lova.. dock så blir det inte så mycket bilder har ju som sagt inga bilder på denna dator så tyvärr.. Har hållit på här hemma med lite städning, så har lyckas plocka på rummet och fått bort...

Av Emma - 20 januari 2014 22:40

Alltså jag måste skärpa mig! Gud så dålig jag blivit! Men det är som att man glömmer bort det.. mitt i all stress tänkte jag skriva men så kom jag på att just nu har jag ju ingen stress xD jag är ju arbetslös så jag har ju liksom hela dagarna fr...

Av Emma - 15 november 2013 15:31

Så var vi här igen! Nu är det fredag! och om 29min får jag rulla bilen hemåt. förutom just den detaljen att jag ska fara till mor en sväng idag! :D ska se om jag lämnade nå julgrejjer där som vi kan använda i lägenheten, spara spara spara ;) Nej ...

Av Emma - 4 november 2013 19:46

ilskan. ångesten.  besvikelsen. sårad. jag vill gå fram till han och säga hur illa jag tycker om honom. ge han en käftsmäll rakt på. sparka honom tills han ligger ner och bara skyddar sig. men så snäll som jag är så göra jag inte det. och...

Ovido - Quiz & Flashcards