Never look back!

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Ung gravid och hora.. är det verkligen så eller finns det en annan sanning bakom det hela?

Av Emma - 30 oktober 2011 22:28

Vem ger en människa rätt att kalla någon anna människa oduglig? 

Eller hora.., bögjävel.., dålig.., jävla fitta.., och massa mer ord? 

Vad säger att den där 15 åriga tjejen som blev gravid första gången hon hade sex är en hora, och bara för att hon är gravid ung? är det en stämpel att är man ung gravid så är man en hora? 

eller alla som får höra att dom är en jävla fitta eller bögjävel, vafan är det för skit? 

Vad säger att den där killen i tajta jeans och snyggt hår är bög? han kanske bara har den stilen? eller måste det vara så att han är bög för att han ser ut på ett visst sätt? jag trodde faktiskt att man fick se ut som man ville i dagens samhälle.. men tydligen inte utan att kunna få en stämpel..

Och varför säger man ens att någon annan är dålig? har ni någon gång tänkt på vad alla dessa ord gör med oss? 

Den där feta tjejen som egentligen inte är speciellt fet äter två hårdbrödmackor om dagen för att gå ner i vikt för att inte bli kallad för fet igen vilket slutar med att hon har allvarlig anorexia som gör att livet står på spel..

Ja, jag kanske har tagit en del osannolika eller ovanliga exempel nu, men det värsta är att detta förekommer..

Bara för att man är 15 år och blir gravid betyder inte att man är en hora! 

Släpp dom där fördomarna och kolla på flickan som ni kallar fet, och sen tar ni er en rejäl titt i spegeln så ska du se att hon är kanske till och med smalare än dig! 

Ord förstör oss! och ändå lever vi för att göra andra nöjda istället för att se på oss och tänka att gud vad jag är bra, och inte ta någon skit! 

 
 
♥ FLATAN MED KAMERA OCH MÅTTBAND

♥ FLATAN MED KAMERA OCH MÅTTBAND

31 oktober 2011 10:11

Du har så rätt, min vän, så rätt.
Svar: Jag säger så för att det är så.
Det har ingenting att göra med Internetvärlden, utan här hemma. Och den informationen delar jag inte med mig utav över Internet.

http://fingerborg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 15 februari 2014 22:56


Tillbaka på ruta ett.  Har flyttat hem till pappa igen. Fick Annas rum denna gång eftersom att pappa och Karin sover i mitt..  Så nu sitter jag här och funderar på om det är värt att fara och köpa en cola eller inte, det typ vattnas i munnen ef...

Av Emma - 29 januari 2014 01:51

Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera men kan inget lova.. dock så blir det inte så mycket bilder har ju som sagt inga bilder på denna dator så tyvärr.. Har hållit på här hemma med lite städning, så har lyckas plocka på rummet och fått bort...

Av Emma - 20 januari 2014 22:40

Alltså jag måste skärpa mig! Gud så dålig jag blivit! Men det är som att man glömmer bort det.. mitt i all stress tänkte jag skriva men så kom jag på att just nu har jag ju ingen stress xD jag är ju arbetslös så jag har ju liksom hela dagarna fr...

Av Emma - 15 november 2013 15:31

Så var vi här igen! Nu är det fredag! och om 29min får jag rulla bilen hemåt. förutom just den detaljen att jag ska fara till mor en sväng idag! :D ska se om jag lämnade nå julgrejjer där som vi kan använda i lägenheten, spara spara spara ;) Nej ...

Av Emma - 4 november 2013 19:46

ilskan. ångesten.  besvikelsen. sårad. jag vill gå fram till han och säga hur illa jag tycker om honom. ge han en käftsmäll rakt på. sparka honom tills han ligger ner och bara skyddar sig. men så snäll som jag är så göra jag inte det. och...

Ovido - Quiz & Flashcards