Never look back!

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma - 19 januari 2011 22:31

Försökte mig på matten igen, gick väl lte si så där, ja. Det slutade väl att jag o mamma bråkade :/ men det gick över efter ett tag    Sen for jag på träningen o nu ligger jag i sängen o är inte alls trött men orkar inte plugga matte vilket jag egentligen skulle behöva xD hahaha. Men men.


Och den 12 februari så är det tävling, o jag vill självklart tävla. Men det som gör det hela ännu mer spännande är att alla klubbar i sverige har fått en "inbjudan" eller vad man ska säga. Så det är stort! Så då äre klart man vill fara   

Men den 11-13 februari så är det sum, ett läger för, tror det är hela härnösands stift, vilket också är ganska stort, o där kommer det också vara roligt, så då måste jag välja mellan två roliga grejjer, inte lätt asså  


  

Av Emma - 18 januari 2011 21:48

Idag ringde dom från lundbergs trafikskola idag o fråga om jag kunde ta skoterkortet på fredag, självklart sa jag JA!!


Jag vet att det kanske inte är så stort men jag älskar att köra skoter o detta innebär bara att jag kan köra ute på lederna mer    as nice!   


  

Av Emma - 18 januari 2011 19:32

For till skolan idag, som vanligt. Första timmen hade vi teckenspråk där jag skrev en berättelse o sen lärde mig den   

Sen efter den fick jag veta att läraren som jag skulle ha både innan o efter lunch var sjuk så vi skulle göra några uppgifter. Så jag eve, emelie o viskan satte oss o gjorde klart dom, eller ja.. jag gjorde klart dom, om dom andra gjorde det vet jag inte    Så vi skulle alltså ha hål från 9:30 till 13:00 typ, hah. Aldrig! alla hade typ tänkt gå, men då jag satt i korridoren me syrran (hon hade sett en föreställning på nola, annars går hon på park) o några kompisar, då jag fick reda på att det inte skulle bli nån historia, så tekninskt sett slutade jag 9:30 idag xD Tog bussen till park me syrran för att träffa Axel en sväng sen for jag på stan och va där tills jag for hem 16:30   


Så när jag kom hem tänkte jag vara duktig o plugga te matte provet som vi har på torsdag, men hur tror ni det gick? ÅT HELVETE! jag hatar verkligen matte så jag gav upp! o sen låg jag i sängen o typ.. somnade xD



Av Emma - 17 januari 2011 22:54

Älskade trasdocka

Tänk dig tillbaka till när du var liten. Säkert hade du en deö mängd olika leksaker somn du brukade leka med. Kanske hade du en barbiedocka? Eller en actionfigur modell superhjälte?
Barbiedockan och actionfiguren är förstås väldigt omtyckta. De är snygga, coola och har fräcka prylar... hade de levt i den vanliga världen hade de säkert haft lyckade karriärer och "rätt sorts" vänner också. Inte så konstigt att actionhjälten och han Barbie är älskade.
De har ju allt.

Trasdockans värde
Tänk dig nu en trasdocka, med trasigt öga, fläckar på benet och kläder som blivit alldeles utslitna.
Har du känt dig som en trasdocka nån gång? Som inte hör riktigt hör hemma bland alla i världens Barbies och actionhjältar? Som skäms lite över alla fläckar och skrubbsår som livet gett dig?
Bibeln säger att alla människor är trasdockor. Alla är trasiga längst inuti, för nånting går sönder i oss varje gång vi gör fel.
Det kan vara en liten lögn eller en stor, en stöld som avslöjas eller en som förblir en hemlighet, ett slag som lämnar synliga spår eller ord som lämnar osynliga sår. Alla gör vi fel och alla trasar vi sönder oss själva. Trasdockor är vi allihopa.
Men en trasdocka kan vara det mest älskade i ett barnrum.
Inte för att den är finast, populärast eller ger mest status. Utan för att den betyder så mycket för sin ägare och bär med sig så många minnen.
Bibeln beskriver dig och mig som guds trasdockor. Du är högt älskad och dyrbar i hans ögon - men inte för vad du presterar eller vilken status du har. Du är älskad bara för att du är du!

Guds kärlek
När du funderar över Guds kärlek, är det bra att komma ihåg en sak: Det finns ingenting du kan göra, som får Gud att älska dig mer. Och det finns inget du kan göra som får Gud att älska dig mindre.
Du är ett unikt och vackert konstverk i Guds ögon, för han har skapat dig till sin avbild. Gud är stolt över dig!

Av Emma - 17 januari 2011 22:17

Man kan ju inte annar än älska hårda träningar! håller ni inte med?

Idag var första träningen efter jul uppehållet o jag har tappat all min kondition som jag någonsin haft! så där har vi ju en tuff bit, sen så har jag väl inte ätit det allra nyttigaste nu på lovet så där har vi en annan. Men hur som helst, det var hårt, det var skönt, det va kul o jag blev trött!!! xD

 

När jag kom hem o hade duschat så skakade jag i händerna    Då jag skulle he i oboy pulvret i den varma mjölken så såg jag hur jävla mkt mina händer verligen skakade, o då jag visade brorsan han ba: varför skakar du så mkt?   

Jag vart riktigt jävla utpumpad alltså! Men ska man va fin få man lida pin xD


  

Av Emma - 17 januari 2011 17:07

Träna Träna Träna Träna   

 

Det ska bli sjukt kul att komma igång med träningen igen    + att jag funderar på att gymma, men det ser jag, beror på om jag har råd eller inte, måste ju börja spara mina pengar så jag kan resa i sommar   

 

Idag har det snöat som fan. o alla säger ba: NEEEEEEEEEEEEEEJ inte mer snö!!

Men jag sänder en tanke till min käre far som måste ploga, vilket inte alltid är så himla kul.. men ja.

Så på matten idag kunde jag det mesta men då jag skulle börja träna på det som jag jämt haft svårt me, ja då va jag så pass trött att jag bara stängde av o sket i att jobba   Och på teckenspråk lärde jag mig att presentera mig o min familj   Det börjar ju bli liiiiiiite kul iaf   haha.

 

Nä nu ska jag gå ner o äta lite middag   

Bilden får stå för MKT SNÖ xD    

Av Emma - 17 januari 2011 02:00

Hur kan något för länge sedan påverka en än?

hur går det till??

 

Det är två år sen och fortfarande blir jag påverkad av att tänka på den tiden vi hade, den lilla korta tiden men samtidigt så underbar tid!

Om du ändå visste hur mycket du betydde för mig,

Om jag ändå hade varit smartare, om jag ändå hade tänkt me mina känslor istället för att stänga in dom.

Om jag ändå..

 

Missförstå mig inte! Jag älskar Axel men en sån stark kärlek, en sån stark känsla kan jag bara inte glömma bort, än hur mycket jag försöker stänga in den som jag gjorde då, hur mycket jag än försöker glömma den smärta jag gav dig, så går det inte.  Jag vet att du inte kan läsa detta och att du inte skulle förstå ett skit om du så gjorde det. Men jag ville ändå tillägna detta inlägg till denna människa..

 

 

Denna kväll/natt har mina tankar varit hos dig min vän. Om du ändå visste..

om du ändå visste..

      Jag ger dig 10 rosor. När den sista har dött,

                                            Ska jag sluta älska dig. (den sista är en fake ros..)

  

Av Emma - 16 januari 2011 23:57

Det finns dm som säger att jag är stark, att jag klarar det mesta. Men för mig känns det som att jag ger efter alldeles för fort, så hur kan man då säga att jag är stark?

Jag har aldrig, ALDRIG någonsin trott att jag är speciellt stark inom mig. Så hur kan jag då vara stark? jag förstår inte. Allt är så svårt. Hur ska man göra?


just nu svamlar jag bara. Jag vet inte vad jag ska skriva, jag kan komma på en sak men när jag väl ska skriva så tappar jag det o har glömt bort hur jag skulle skriva det. Men gott folk, jag vet inte hur länge jag står ut me mina tankar.

Ska nog börja läsa så jag kan komma bort från verkligheten ett tag..


  

Ovido - Quiz & Flashcards