Never look back!

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Emma - 26 januari 2011 21:32

Så, snart bär det av på läger, eller snart? jag far imorgon klockan 8, till hållandsgården som ligger några mil innan åre, så det blir en lååång buss resa.

Tur man tar med sig en kudde   Då är det mest bara att sova genom resan   

Men då vi säl är där så tror jag att vi komma ha väldigt kul   Det är ett härligt gäng vi åker med, vi kan självklart ha kul i bussen också, det återstår att se    Så om ni som läser min lilla blogg undrar varför jag inte skriver nåt så beror det på att jag inte har nån dator, den får stanna hemma denna helg   


Så jag kommer uppdatera efter helgen igen   

Justja. Det är ett konfirmand läger, o jag är en ledare, ung konfa ledare heter det, vi finns till, hjälper dom "riktiga" ledarna o så. Men det ska bli spännande   

  

Av Emma - 26 januari 2011 01:51

Ibland funderar jag på om gud verkligen finns eller om det bara är ett påhitt, för om det är ett påhitt, hur kan då så många människor intyga att Jesus fanns o verkligen var guds son, eller kan o kan, dom är väl död nu men dom kunde.

Och om Gud verkligen finns, vad har han tänkt att livet ska vara? o varför får en del har det förbaskat jävla bra och en del lever i skiten? o alla andra är mitt emellan? varför göra så mot människorna han älskar som det står i bibeln att han gör?

Men trots att jag tvekar så pass mkt på om Gud finns eller inte så ber jag, ja ni läste rätt! Jag ber, ibland sällan, ibland lite oftare, men jag ber! o jag har kommit i underfund med att han inte gör några mästerverk över en natt, man kan inte begära att man ber om en tv ena kvällen o då man vaknar på morgonen ska den finnas på rummet. Det funkar inte så, till och med jag, en som varken är troende eller icke troende vet det så varför är det så många som inte vet det?


Livet är ingen dans på rosor, men det är lättare för en del, o ibland flyter livet alltid på, men oavsett vad så kommer det alltid, ALLTID komma motgångar. tidigt eller sent, det vet vi inte i förväg.

Det jag nu börjat göra är att be om styrka, jag ber att Gud ska finnas med mig i livet, att han ska hjälpa mig genom det svåra..  men jag är ärligt talat inte säker på att det är han som finns där o ge mig styrka.. jag är jävligt tveksam måste jag erkänna...


Men livet är ingen dans på rosor, det kan jag lova er!

vare sig ni tror på Gud eller inte, så kommer motgångar, är ni inte beredd så faller ni platt, ett råd skulle vara att samla på er styrka, ta emot kritik o gör nåt åt det. Det är mitt tips.


I drömmar och kärlek, är ingenting omöjligt!

keep dreaming, that's what i do..

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards