Never look back!

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Emma - 27 maj 2010 21:31

En natthade jag en dröm, Jag drömde att jag gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen treädde bilder ur mitt liv fram. Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden; ett par var mina och det andra paret var Guds.


När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren. Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att detta var under de mest ensamma och svåra stunderna i mitt liv.


Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud om detta. "Gud, du sade när jag en gång bestämde mig för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen.

Men jag ser att under de svåraste tiderna i mitt liv finns det bara ett par fotspår... Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde dig som mest?


Gud svarade. "Mitt kära barn. Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig. Under tider av svårigheter och prövningar när du bara kan se ett par fotspår, då bar jag dig."

*         *             *           *            *               *               *            *            *


Jag personligen tkr att denna text är väldigt fin, men om den stämmer vet jag inte riktigt än. Är jag kristen kanske ni undrar när ni läste att det var om en människa o gud. Svaret är då att jag är nånstans mitt emellan, jag vet inte riktigt vade jag tror på, o jag är väldigt osäker på om gud finns eller inte. men det lär jag ju märka i framtiden på hur det blir.

Iaf, idag när jag satt på bussen påväg till kyrkan så sa en kille till mig "kristna fan" eller nåt liknande, jag tog inte åt mig men jag tänkte hur kan han veta att jag är kristen bara för att jag ska till kyrkan?? ja okej, kyrkan förknippas med krístendomen, men saken är den att bara för att man gillar att vara med på aktiviteter på kyrkan o sånt så betyder inte det att man är kristen. o man möter väldigt underbara människor där!


*_* Blomman


Av Emma - 27 maj 2010 14:52

Så, nu är skoldagen över. Slutade vid två tiden nån gång och har inte haft nåt att göra sen dess, jag väntar på att Axel ska sluta o det gör han inte förrän halv fyra. Så jag sitter på skolan med katrin (en klasskompis) som väntar på att en kompis till hon ska sluta som också slutar halv fyra :p vi har typ inte alls gjort nånting på dessa timmar för vad kan man göra i skolan medans man väntar? Det regnar ute o stan orkade vi inte gå till så det blev att bara sitta :p

jag hade tänkt berätta om en lektion som blev helt jävla misslyckad men jag känner att jag inte orkar ta det nu, är så satans trött o jag vet inte varför. jag har sovit som jag ska o så.. så jag tkr inte jag borde vara så trött. men men.


Sen ikv ska jag på ungkonfaledare utbildning, det är typ en åter träff som vi ska ha,  kmr nog bli kul :)

Hare gött!


*_* Blomman

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards