Never look back!

Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Emma - 25 maj 2010 20:26

I ungefär två veckor har vi på skoln fått till uppgift att fördjupa oss i ett ämne som har med levnadsvilkor eller nåt.

Och jag valde då trafficking, om ni inte vet vd det är så är det när man säljer människor, det är mest kvinnor och barn som säljs för hushålls arbete, slavar o sen för sex. Det är hemskt! Iaf så skrev jag klart den igår och lämnade int den.

Vet ni hur många det är som säljs varje år?? förmodligen inte, man gissar på att det är mellan 600 000 o 4 miljoner människor, man vet inte exakt eftersom att det är olagligt.

Men jag läste att varje timme så hamnar 125 st barn i trafficking, varje timme! tänk dig att just denna timme så blir 125 barn kanske bortrövade o sen säljs omkring till olika konstiga människor :S Och sen att det kan vara vem som helst, det kn ju vara din granne som "köper" nån flicka...

Jag vet det låter hemskt men det är sant. o här i sverige så kmr på ett ungefär 600 o mer in i landet för att säljas.

Jag förstår ärligt talat inte hur sånt här ens kan finnas i världen, det är så grymt att... jag vet inte vad. men hemskt äre!


*_* Blomman

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards