Never look back!

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Emma - 4 februari 2011 23:07

Om man tänker sig hur samhället ser ut idag.. 10 åringar börjar sminka sig o bry sig om utseendet, killar och sex blir viktigt i alldeles för tidig ålder, man ska ha touch telefoner, egen dator, eget rum.. med andra ord man ska ha allt!

Men om vi nu skulle tänka oss hur det komma se ut om 10 år? hur skulle det vara nu? seriöst?


Jag jämför mig väldigt mycket med folk, o just är jag inne på hur jag var då jag var 10 år o mer, så jag ska ge er ett exempel; Min brorsa, han ska bli 11 år nu, och mamma, hans pappa eller jag brukar väcka han på mornarna då det är skola, vi brukar duka fram frukost, till middag vill han att vi ska skära maten, hälla upp mjölken åt han trots att det är närmare o lättare för han att göra det än fös oss andra, han har en touch telefon o en egen dator, visserligen så har han sparat ihop dom pengarna själv men ändå.

När jag var tio år fick jag o min syrra göra allt det där själv, okej mamma kanske väckte oss och lite såna grejjer men inte mer, Anna o jag var på fritids längst! Vi var där först av alla barnen o gick hem sist av alla, jag fick en nokia 3310:a då jag var 10 år för att jag skulle börja åka buss från gullänget till järved på pappas vecka o i början missade vi bussen ganska ofta så vi behövde ringa pappa eller mamma.

Min bror och hans kompisar, då dom träffas sitter dom framför datorn, tv:n eller xboxen, medans då jag var 10/11 år så tvingade morsan mig att gå ut.


Jag hoppas verkligen att jag har fel, för annars så kommer samhället sluta i en katastrof enligt min mening, Alla komma vara så förbannat bortskämda så det är sjukt!

Rätta mig om jag har fel, men detta är vad jag sett av dagens samhälle.. detta är min syn...

Ovido - Quiz & Flashcards